Köp- och leveransvillkor

Priser

25% moms ingår i priset.
 

Betalningsalternativ

 

-Kortbetalning

Du kan betala med Visa och Mastercard. Vi tar inte ut några extra avgifter när du betalar med kort. Alla dina data hanteras med högsta säkerhet av Verifone. De tar hand om vår betalväxel och är certifierade enligt PCI-DSS.(Payment Card Industry Data Security Standard) En säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för att garantera säkra betalningar med konto och kreditkort.

 

-Faktura eller delbetalning

Genom Klarna eller Ecster erbjuder vi Dig att handla på faktura. Klarna har ingen avgift. Ecster har en faktureringsavgift på 19:-. Betalningsvillkoren är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr och dröjsmålsränta med 24 % per år. Fakturan skickar vi på mail.

Du kan också delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst, upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Klarna eller Ecster. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Klarna/Ecster en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, efter det slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala, utan extra kostnad. Har du en gång delbetalat en vara hos Klarna/Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte göra en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt. Grundkrav för att ansöka om faktura eller delbetalning är:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

Leveranstid

Normalt är leveranstiden 2-4 arbetsdagar. Vi skickar din beställning nästkommande vardag: Vid speciella tillfällen kan leveranstiden bli längre, då informerar vi om det i bildspelet på startsidan.

Leveranssätt

Vi använder oss av DHL för leverans av dina varor. Ditt paket skickas till ett DHL Servicpoint och du får sms när paketet finns att hämta. Ditt paket kan skickas i flera paket, detta på grund av att vi vill minska risken för att något går sönder på vägen. Vi kan även skicka ditt paket med Postnord om du har långt till närmaste DHL Servicepoint.

 

Avhämtning hos oss

Du kan också välja att hämta dina varor hos oss i Fagervik. Då betalar du självklart ingen frakt. Vi hör av oss så snart din beställning är färdig att hämta.

 

Fraktkostnader 

Fri frakt till 31/12 2018

 

Reklamation och returrätt

Behöver du reklamera en produkt. Hör av dig så fort som möjligt så att vi får veta vad reklamationen gäller. 1stol.se står självklart för returfrakten vid en reklamation. Vill du returnera en vara, hör av dig till oss innan du skickar tillbaka varan. Använd gärna samma emballage som du fick varan levererad i. Returnerar du en vara så betalar du frakten själv.

 

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddela oss så fort som möjligt, men senast inom 14 dagar från att du har tagit emot varan. Vill du returnera varan så betalar du själv returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se

 

Återbetalning

Återbetalningen till dig av en returnerad eller reklamerad vara gör vi inom 30 dagar från det att vi har tagit emot din reklamerade eller returnerade vara. Betalade du med kort, får du tillbaka pengarna på kortet, betalade du med faktura får du en kreditfaktura.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du anmäla det direkt till utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportleverantörens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportleverantören inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Integritetspolicy

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning (GDPR) och endast de uppgifter som är absolut nödvändiga för att du ska kunna handla hos oss. För att du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi lagrar endast namn, adress, e-post och telefonnummer samt i förekommande fall IP-adress. Vi har inte tillgång till personnummer eller bankuppgifter, utan de sköts av anslutna bankleverantörer. Vill du läsa vår kompletta integritetspolicy så hittar du den här.

 

SMS och Mail

Det mobiltelefonnummer och den mailadress Du anger i kassan används för SMS-avisering av leveransen och övrig kommunikation om din order.