Köp- och leveransvillkor

Priser

25% moms ingår i priset.
 

Betalningsalternativ

 

-Kortbetalning

Du kan betala med Visa och Mastercard. Vi tar inte ut några extra avgifter när du betalar med kort. Alla dina data hanteras med högsta säkerhet av Verifone. De tar hand om vår betalväxel och är certifierade enligt PCI-DSS.(Payment Card Industry Data Security Standard) En säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för att garantera säkra betalningar med konto och kreditkort.

 

-Faktura eller delbetalning

Genom Klarna eller Ecster erbjuder vi Dig att handla på faktura. Klarna har ingen avgift. Ecster har en faktureringsavgift på 19:-. Betalningsvillkoren är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr och dröjsmålsränta med 24 % per år. Fakturan skickar vi på mail.

Du kan också delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst, upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Klarna eller Ecster. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Klarna/Ecster en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, efter det slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala, utan extra kostnad. Har du en gång delbetalat en vara hos Klarna/Ecster kan du använda dig av samma konto och behöver inte göra en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt. Grundkrav för att ansöka om faktura eller delbetalning är:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

 

Leveranstid

Normalt är leveranstiden 2-4 arbetsdagar. Vi skickar din beställning senast dagen efter du beställt, gäller vardagar. Har du beställt på en fredag, under en helg eller röd dag så skickar vi din beställning när det är vardag igen. Vid speciella tillfällen kan leveranstiden bli längre, då informerar vi om det i bildspelet på startsidan samt på produktsidan.

Leveranssätt

Vi använder oss av DHL för leverans av dina varor. Ditt paket skickas till ditt närmaste DHL Servicpoint och du får sms/mail när paketet finns att hämta. Vi kan även skicka ditt paket med Postnord om du har långt till närmaste DHL Servicepoint, hör av dig om du önskar detta.

 

Avhämtning hos oss

Du kan också välja att hämta dina varor hos oss i Fagervik, då betalar du självklart ingen frakt. Välj "hämta på vårt shoproom" i kassan innan du betalar. Vi hör av oss när vi har packat din beställning och den är redo att hämtas.

 

Fraktkostnader 

Fri frakt till 31/12 2018

 

Reklamation och returrätt

Vi kontrollerar alltid varorna innan vi skickar dom till dig.

Behöver du reklamera en vara, kontakta oss så snart som möjligt på [email protected] och beskriv vad som är felande. Bifoga bild på reklamtionen och ditt ordernummer i mailet, vi återkopplar till dig så snart som möjligt. Vid en reklamation står 1stol.se för returkostnaden.

Vill du returnera en vara, kontakta oss på [email protected] innan du skickar tillbaka. Vid retur betalar du själv frakten.

Returer/reklamatiioner skickas till:

1stol.se

Rundgatan 4

86145 Fagervik

 

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddela oss så fort som möjligt, men senast inom 14 dagar från att du har tagit emot varan. Vill du returnera varan så betalar du själv returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, se: Konsumentverket.se

 

Återbetalning

Återbetalningen till dig av en returnerad eller reklamerad vara gör vi inom 30 dagar från det att vi har tagit emot din reklamerade eller returnerade vara. Betalade du med kort, får du tillbaka pengarna på kortet, betalade du med faktura får du en kreditfaktura.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du anmäla det direkt till utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportleverantörens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportleverantören inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Integritetspolicy

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning (GDPR) och endast de uppgifter som är absolut nödvändiga för att du ska kunna handla hos oss. För att du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi lagrar endast namn, adress, e-post och telefonnummer samt i förekommande fall IP-adress. Vi har inte tillgång till personnummer eller bankuppgifter, utan de sköts av anslutna bankleverantörer. Vill du läsa vår kompletta integritetspolicy så hittar du den här.

 

SMS och Mail

Det mobiltelefonnummer och den mailadress Du anger i kassan används för SMS-avisering av leveransen och övrig kommunikation om din order.