Köp- och leveransvillkor

Priser

25% moms ingår i priset.

 

Fraktkostnader

Frakt 49.- Vi bjuder på frakten om du handlar för 500.-

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-4 arbetsdagar. Vi skickar din beställning nästkommande vardag. Vid speciella tillfällen kan leveranstiden bli längre, då informerar vi om det i bildspelet på startsidan.

 

Leveranssätt

Vi använder oss av DHL för leverans av dina beställda varor. Ditt paket skickas till ett DHL Servicepoint och du får sms när paketet finns att hämta. Din beställning kan eventuellt skickas i flera paket, detta på grund av att vi vill minska risken för att något går sönder på vägen. Vi kan även skicka ditt paket med Postnord om du har långt till närmaste DHL Servicepoint.

 

Avhämtning hos oss

Du kan också välja att hämta dina varor hos oss i Fagervik. Då kostar förstås frakten ingenting. Vi kontaktar dig så snart din beställning är klar för att hämtas.

 

Betalningsalternativ

-Kortbetalning

Du kan betala med Visa och Mastercard. Vi tar inte ut några extra avgifter när du betalar med kort. Alla dina data hanteras med högsta säkerhet och i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR, av Verifone. De tar hand om vår betalväxel och är certifierade enligt PCI-DSS.(Payment Card Industry Data Security Standard) En säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för att garantera säkra betalningar med konto och kreditkort.

-Faktura eller delbetalning

Genom Ecster eller Klarna kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. Ecster har en faktureringsavgift på 19:-. Klarna har ingen avgift. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. Fakturan skickas per mail.

Du kan ockå delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst, upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Ecster eller Klarna. I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ecster eller Klarna en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför Du ditt köp. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad. Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster eller Klarna kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt. Grundkrav för att ansöka om faktura eller delbetalning är:

  • Du har fyllt 18 år
  • Du har en stadigvarande inkomst av tjänst
  • Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
  • Du har inga betalningsanmärkningar

 

Produkter

Vi kan inte garantera att produktbildernas färg återges korrekt, inställningar på dator och vilken skärminställning du har kan påverka detta. Vi reserverar hos för eventuella felbeskrivningar och felaktiga måttangivelser, men jobbar för att allt ska vara så rätt som möjligt.

 

Reklamation och returrätt

Vi kontrollerar alltid varorna innan vi skickar dom till dig! Behöver du som kund ändå reklamera en vara, kontakta oss så snart som möjligt på hej@1stol.se. 1stol står självklart för frakten vid en reklamation. Vill du returnera en vara, kontakta oss innan du skickar tillbaka. Tänk på att emballera varan väl. Vid retur betalar du själv frakten.

Returer/reklamationer skickas till: 1stol, Rundgatan 4, 861 45 Fagervik

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om det ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att varan mottagits. Vill du returnera varan så betalar du själv returfrakten. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Återbetalning

Återbetalning av en returnerad eller reklamerad produkt inom 30 dagar från det att 1stol har mottagit din reklamerade eller returnerade vara. Betalade du med kort, sätts pengarna tillbaka på kortet, betalade du med faktura får du en kreditfaktura.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta på utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportleverantörens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportleverantören inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (paket ca 1 mån), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hanteringen av varorna.

 

Integritetspolicy

Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning (GDPR) och endast de uppgifter som är absolut nödvändiga för att du ska kunna handla hos oss. För att du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi lagrar endast namn, adress, e-post och telefonnummer samt i förekommande fall IP-adress. Vi har inte tillgång till personnummer eller bankuppgifter, utan de sköts av anslutna bankleverantörer. Vill du läsa vår kompletta integritetspolicy så hittar du den här.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.